Redesign din garderobe

foto (5)

Mit købestop i 2014 har gjort det nødvendigt at kigge lidt nøjere efter om det tøj jeg allerede har, kan ændres så det kan bruges igen. Bunken på billedet ovenfor er tøj som jeg har planer om at sy om til efteråret.

I forhold til min sommer garderobe, så havde jeg to kjoler som efter flere års brug var blevet løse i overdelen og ikke sad så godt mere. Det tog max 5 minutter at klippe overdelen af og sy nederdele og foer sammen igen, og så havde jeg to fine brugbare nederdele til at bruge til sommer. Den ene ses på billedet nedenfor.

foto (26)

Og da min kæreste fik en ikke-fjernbar plet på sin nye sweater blev den i stedet til nye bukser til størstebarnet og en ny yndlings nederdel til mig. Haps 🙂

foto (3)

Kærestens gamle skjorter kan sys om til toppe til mig og lette sommerbukser til drengene. Du skal bare tage en top du allerede er glad for og tegne mønsteret efter på skjorten. Klip og sy og færdig.

foto (4)

I forhold til drengenes tøj, så klipper jeg bukser der er blevet for korte og grimme forneden, af til short. Det er et helt klassisk husmor råd og slet ikke min egen opfindelse. Og jeg laver deres langærmede bluser om til t-shirts, hvis der er kommet maling eller særligt standhaftige madpletter på ærmerne.

2 thoughts on “Redesign din garderobe

Skriv et svar

