DIY: Strikkeopskrift på chunky sweater

foto (97)

Str. 36/38. Der er brugt én tråd Naturuld fra http://www.hjertegarn.dk og én tråd højlandsuld fra http://www.garnudsalg.dk. Garnforbruget til denne størrelse er 600 gram Naturuld og 100 gram højlandsuld. Strikkefastheden: 11 masker pr. 10 cm. Ribben er strikket på pind 8 og kroppen på pind 9.

Du slår 48 masker op og strikker på rundpind, skiftevis 2 ret og 2 vrang, så der kommer rib. Efter 10 cm deler du arbejdet op med fire maskemarkører, som sættes efter 8, 16, 8 og 16 masker. Så har du delt op til henholdsvis kroppen og ærmerne. Nu udvider du til raglan ved at tage en maske ud før og efter hver maskemarkør på hver anden pind indtil du har 36 masker til hvert ærme.

Herefter sætter du ærmemaskerne på ventepinde og strikker videre på kroppen. Slå 4 ekstra masker op under hver arm og strik videre på kroppen ind til den måler den længde du ønsker. De sidste 5 cm strikker du rib (2 ret/2 vrang) igen.

Nu samler du ærmemaskerne op, slår 4 ekstra masker op under hver arm og strikker videre på ærmerne, mens du på hver 6. pind tager to masker ind. Husk at lave indtagningen på indersiden af ærmet så den bliver skjult. Du bestemmer selv hvor mange indtagninger du laver, alt efter hvor bredt du ønsker ærmet. Igen strikker du de sidste 5 cm i rib.

Til slut mangler du blot at sy de to åbninger under armhulerne sammen og så har du vinterens varmeste sweater.

foto (86)

Advertisements

13 thoughts on “DIY: Strikkeopskrift på chunky sweater

  1. Den ser altså virkelig fin ud. Får helt lyst til at finde pindene frem igen – har dog lige en 3-4 projekter, der kommer før det… Hvor meget garn har du brugt?

    Like

  2. Tusind tak fordi du deler opskriften – har aldrig strikket med pind 9, men det kan da være at tidspunktet er kommet nu!

    Like

  3. Mange tak for opskriften, har aldrig strikke før og har nu laven denne swea, til mig selv. I det blødeste Alpacha uld. Fandt ud af at lave den i min str. stor😊
    Tog mig 4 dage….
    Elsker den og ikke sidste gang jeg laver denne model….

    Like

  4. Jeg har aldrig strikket, så mit spørgsmål går ud på om man ville kunne bestille den ved dig og hvad ville den koste😊

    Mvh Line

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )