Strik i brug #4

foto(52)

En af årsagerne til, at jeg glæder mig over at kulden er kommet til Danmark, er denne koksgrå uld sag. Blusen er strikket efter opskriften Lewenwick af Gudrun Johnston. Oprindeligt skal man strikke cardiganen frem og tilbage, men jeg har strikket rundt og klippet op efterfølgende for at spare tid og vrangmasker.

foto(53)

Jeg har slået 90 masker op til mønsteret i halsen i stedet for det antal som opskriften foreskriver, ellers bliver halsåbningen for vid. Jeg har snydt lidt og syet knapperne igennem begge sider af cardiganen og droppet at lave knaphuller. Garnet er chunky højlandsuld fra http://www.garnudsalg.dk. Det har ligget og modnet på garnlageret i flere år før det rette projekt dukkede op. Det er dejligt at få brugt lidt mere fra lageret. Og knapperne er genbrug fra en gammel jakke, som alligevel skulle smides ud.

 foto(55)

Imorgen vil jeg tage i biografen med en gammel veninde. Jeg har været så heldig at vinde biografbilletter hos http://www.rikkeprikke.dk til filmen Hundredefodsrejsen (http://www.nfbio.dk/film/hundredefodsrejsen) og jeg glæder mig til en aften ude af huset uden mand og børn 🙂

Advertisements

10 thoughts on “Strik i brug #4

  1. Den er simpelthen så flot! Wow, siger jeg bare! Og nu skal jeg altså snart få prøvet det her klip i strik af. Det er jo vildt smart. Men det kræver vel så, at man bruger symaskine til at sy kanten eller…?

    Like

  2. Syntes den er rigtig flot, kan desværre ikke finden den på ravelty, er den på engelsk eller dansk

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )