Strik i brug #6

IMG_3557

Sidste sommer knækkede jeg endelig koden til at strikke ting til mig selv som passede, hvilket startede en mindre strikkemarathon, som endnu ikke er sluttet. En af de første projekter der blev som jeg havde forestillet mig (efter mange der blev for små, for store eller bare forkerte), var denne blå cardigan. Den er strikket efter opskriften Tea Leaves Cardigan af Melissa Labarre, som kan findes på http://www.ravelry.com.

foto

Cardiganen er strikket i dobbelt tråd højlandsuld fra http://www.garnudsalg.dk og på pind 4 og 4,5. Jeg strikkede den på rundpind og klippede op til sidst. Det var mit første forsøg med denne metode og syningen holder stadig, selvom jeg har brugt den meget det sidste år.

Jeg kunne godt overveje at strikke en cardigan mere efter denne opskrift, måske i grå eller sort, det ville nok være fint med en forandring fra yndlingsfarven 🙂

foto1

Aftenen kommer til at gå med at pleje en halsbetændelse, hvilket betyder masser af te med honning, uldsokker og strikketid. Ikke den mest festlige lørdag aften.

2 thoughts on “Strik i brug #6

Skriv et svar

